Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | partide.md | avere.md
Dorin Chirtoacă, candidatul Partidului Liberal la funcţia de primar general al municipiului Chişinău, a prezentat astăzi, 19 iunie, în cadrul unei conferinţe de presă, priorităţile legate de transportul public din municipiul Chişinău pentru următorul mandat.
Chiar dacă la conferinţa de presă, care a avut loc la Regia Transportului Electric din Chişinău, a fost invitată şi contracandidata din partea PSRM, Zinaida Greceanîi, pentru a prezenta soluţii şi proiectele pe care susţine că le va implementa în cazul când va deveni primar, în ceea ce tine de transportul public, dânsa nu a dat curs invitaţiei.
Dorin Chirtoacă şi-a început discursul său în faţa presei, dar şi a angajaţilor RTEC, în hala unde sunt asamblate troleibuzele de tip nou.
“În spatele meu — faptele concrete din ultimii 5 ani. Începând cu anul 2010, în Chişinău s-a început un proces amplu de înnoire a parcului de troleibuze.
Astfel, conform licitaţiei din 2010, au fost procurate 102 troleibuze la standarde europene. Apoi, pe baza înţelegerii bilaterale dintre primăria de la Chişinău şi cea de la Minsk, s-au pus bazele unui acord internaţional între Republica Moldova şi Republica Belarus pentru asamblarea troleibuzelor la Chişinău.
De atunci şi până în prezent au fost asamblate 60 de troleibuze noi.
Anul acesta vom asambla nu 20, dar 40 de troleibuze, ceea ce înseamnă că vom ajunge la cifra de 190 de troleibuze la Chişinău în ultimii cinci ani.
Preţul de asamblare a troleibuzelor la Chişinău este de 149 mii de euro, iar în fabrică e 169 mii euro.
Dacă facem comparaţie la nivelul întregului continent European, vom descoperi că acest preţ este cel mai bun preţ pentru standardul şi calitatea oferită.
Răspund pentru aceste cuvinte în faţa oricării instanţe şi sunt sigur că nimeni nu mă va putea contrazice..
Pe viitor vom continua asamblarea troleibuzelor, 20–40 de unităţi pe an, până la reînnoirea completă a pracului de troleibuze, apoi vom purcede şi la exportarea acestor unităţi de transport.
Acest proiect permite ca troleibuzele din Chişinău să fie înnoite, avem posibilitatea ca troilebuzele să fie noi tot timpul. Lucru pe care nu l-a făcut nimeni niciodată în Chişinău până acum. Din acest considerent, este un proiect cu care ne putem mândri şi nimeni nu-l poate contesta, decât din invidie, reacredinţă, reavoinţă şi neputinţă.
Prin urmare, atitudinea şi abordarea candidaţilor din primul tur şi a contracandidatei din cel de al doilea tur este total iresponsabilă. Veniţi alături şi arătaţi că aveţi proiecte mai bune şi mai eficiente, simpla negare nu este credibilă!
În continuare, trebuie să facem mai mult şi o vom face, pentru că este doar în puterile noastre şi mai mult a nimănui.
Ei doar umblă cu minciuni şi insinuări şi fug de fiecare dată când ajung în faţa adevărului, dar nu o să fugiţi nicăieri de alegători, alegătorii o să vă taxeze pe 28 iunie!
În ceea ce priveşte perspectiva transportului public pentru următorul mandate, ne propunem asamblarea troleibuzelor în continuare, iar în paralel va fi implementată strategia transportului public din Chişinău, elaborate de o companie europeană.
În conformitate cu aceasta vor fi stabilite liniile de câteva categorii, va fi implementat un sistem de tichetare electronic, de asemenea vor fi instalate sisteme GPS de monitorizare a circulaţiei troleibuzelor, autobuzelor şi microbuzelor.
De asemnea, va fi adoptat un orar de circulaţie la solicitarea cetăţenilor.
În ceea ce priveşte autobuzele, avem la îndemână trei soluţii:
Fie parteneriat public sau oferirea posibilităţii unui agent economic care să pună la dispoziţia municipalităţii un număr de 100 de autobuze, şi pentru asta să primească o rentă lunară. Astfel va fi schimbat în totalitate parcul de autobuze, care recunoaştem că sunt depăşite.
A doua soluţie este procurarea autobuzelor după un proiect similar cu cel al troilebuzelor sau lansarea unui proces de asamblare a autobuzelor după cel al troilebuzelor, în funcţie de posibilităţile financiare, până în toamnă se va da curs uneia dintre cele trei soluţii, pentru ca maximum într-un an problema transportului public să fie rezolvată.
Cert este faptul că pentru modernizarea transportului public din municipiul Chişinău există soluţii şi proiecte concrete, nu doar populiste.”