Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | partide.md | avere.md
În fapt, la 04 mai 2018 pe pagina oficială a Comisiei Electorale Centrale a fost publicat raportul financiar al Partidului politic “Şor” (nr. CEC7/7780 din 04.05.2018), perioada de raportare 13.04 – 04.05.2018.
La capitolul cheltuieli sunt indicate sume mari pentru publicitate, inclusiv în săptămâna a patra — 525,999.68 lei.
Totodată, din raport, am constatat că la capitolul donatori este indicat faptul că la 04 mai 2018, persoana juridică “Air Clasica” SRL a donat pe contul fondului electoral al Partidului politic “Şor” suma de 200,000 lei, destinaţia plăţii — pentru candidatul Reghina Apostolova.
Din informaţiile publice, din registrul de stat al persoanelor juridice, gestionat de către Agenţia Servicii Publice, am constatat că “Air Clasica” SRL împreună cu întreprinderea Unitară Federală de stat “ЦЕНТР ФИНАНСОВОГО И ПРАВОВОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ”, care aparţine administraţiei Preşedintelui Federaţiei Ruse (cotele de participare 50% la 50%) au fondat o întreprindere cu capital străin “Airklassika Group” SRL.
Din surse demne de încredere şi în baza unor documente, am aflat că suma de 200,000 lei, cu care a fost finanţată campania electorală a candidatului la funcţia de Primar General al mun. Chişinău, Reghina Apostolova, provine din mijloace financiare străine, anume prin intermediul acestei companii cu capital străin care a fost fondată de donatorul “Air Clasica” SRL. Aceste informaţii pot fi uşor verificate prin intermediul documentelor contabile şi bancare şi prin verificarea circulaţiei mijloacelor de pe cont al acestor companii într-o singură zi.
Potrivit art. 39, alin. (1) din Codul Electoral, se interzice finanţarea directă şi/sau indirectă, precum şi susţinerea materială sub orice formă a grupurilor de iniţiativă, a campaniilor electorale ale candidaţilor la alegeri şi ale concurenţilor electorali de către alte state, de către întreprinderi, instituţii şi organizaţii străine, internaţionale şi mixte, precum şi de către persoanele fizice care nu sunt cetăţeni ai Republicii Moldova. Sumele astfel primite se confiscă prin hotărâre a instanţei de judecată şi se fac venit la bugetul de stat conform prevederilor legislaţiei penale şi contravenţionale.
Conform art. 41, alin. (3) din Codul Electoral, se interzice finanţarea ori susţinerea materială sub orice formă, directă şi/sau indirectă, a activităţii partidelor politice, grupurilor de iniţiativă, a campaniilor electorale/concurenţilor electorali de către:
Conform art. 75, alin. (5) din Codul Electoral, anularea înregistrării se aplică la solicitarea Comisiei Electorale Centrale, iar în cazul alegerilor locale — şi la solicitarea consiliului electoral de circumscripţie, prin hotărâre judecătorească definitivă care constată:
În cazurile prevăzute la alin. (5) al articolului sus — menţionat, Comisia Electorală Centrală sau consiliul electoral de circumscripţie adresează o cerere de anulare a înregistrării concurentului electoral, prin adoptarea unei hotărâri în acest sens. Cererea de anulare se înaintează Curţii de Apel Chişinău, în cazul alegerilor parlamentare şi prezidenţiale, sau instanţei de judecată în a cărei rază teritorială se află consiliul electoral respectiv, în cazul alegerilor locale generale sau al alegerilor locale noi. Instanţa de judecată va examina cererea şi va emite o hotărâre asupra acesteia în decursul a 5 zile, dar nu mai târziu de ziua anterioară alegerilor.
În drept, în temeiul prevederilor art. 39, art. 41, alin. (3), art. 75, alin. (5) şi (6) din Codul Electoral,
solicităm:
Preşedintele Executiv al Partidului politic “Partidul Unităţii Naţionale”
Anatolie Şalaru