Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | partide.md | avere.md
Candidatul Partidului Socialiştilor din RM, la funcţia de primar general al Chişinăului, Ion Ceban, a vorbit în cadrul conferinţei de presă susţinută, în ziua de 23 aprilie, despre concepţia transformării Chişinăului într-un “oraş smart”.
Ion Ceban a remarcat că, un “oraş smart”, este un oraş care foloseşte tehnologia modernă pentru a fluidiza traficul, a îmbunătăţi transportul public, a reduce poluarea şi consumul de energie, relaţia cetăţenilor cu autoritatea, îmbunătăţirea condiţiilor de trai şi a sistemului de sănătate şi educaţie.
De asemenea, candidatul a menţionat că, la elaborarea viziunii privind transformarea Chişinăului într-un oraş smart, echipa sa, a luat în calcul atît experienţa liderului mondial în acest domeniu — Viena, cît şi experienţa unor oraşe mai mici din ţări comparabile ca şi condiţii cu Chişinăul.
Echipa candidatului îşi propune să emită certificate de urbanism în format electronic. Astfel, persoanele juridice vor economisi timp, dar, totodată, va fi aplicată o lovitură dură birocraţiei şi corupţiei, care sufocă de decenii Primăria capitalei. Mai mult de atît, cetăţenii vor putea achita anumite impozite online. Pe site-ul primăriei va apărea o nouă secţiune, care se va numi “Plăţi online”.
“De asemenea, experţii noştri consideră oportună elaborarea unei aplicaţii speciale prin intermediul căreia cetăţenii îşi vor putea transmite sesizările direct către Primărie. Avem chiar şi o denumire convenţională pentru această aplicaţie, «Chişinăul meu». Apropo, va fi o aplicaţie gratuită ce va putea fi descărcata de pe dispozitivele de tip smartphone care folosesc sistemele de operare Android sau iOS”, a emis Ion Ceban.
Va fi elaborată o altă aplicaţie care va monitoriza locurile de parcare disponibile. Pentru a evita cozile şi risipa de nervi din instituţiile medicale care sunt în prezent, vor fi prevăzute programările online la medic.
Se intenţionează elaborarea aplicaţiei de tip City Report, care să permită cetăţenilor cu spirit civic să transmită diverse sesizări despre incidente către instituţiile şi operatorii serviciilor publice (apă şi canalizare, termoficare, iluminare, spaţii verzi etc.).
Spre final, Ion Ceban, a menţionat că, inovaţiile nu vor substitui metodele tradiţionale aplicate de chişinăuieni în interacţiunea lor cu Primăria sau cu întreprinderile municipale. Aceste inovaţii vor fi suplimentare şi la ele vor putea apela doar doritorii. “Sunt sigur că într-un viitor nu chiar îndepărtat tehnologiile vor deveni parte integrantă şi indispensabilă a administrării capitalei şi vor face viaţa cetăţenilor mult mai simplă, mult mai uşoară”, a remarcat candidatul.