Se solicită neimplicare în politica editorială a mass-media
Un grup de organizaţii ale societăţii civile solicită politicienii şi formaţiunile politice să semneze un Acord de neimplicare în politica editorială a mass-media pe durata campaniei electorale pentru alegerile locale. Politicienii sînt rugaţi să informeze cetăţenii despre instituţiile media pe care le finanţează, patronează, gestionează, sponsorizează, indiferent de cota de acţiuni deţinută. IPNA Teleradio-Moldova urmează a fi tratată cu respect, în virtutea misiunii sale de a informa obiectiv publicul, fără ca politicienii să dea indicaţii administraţiei, redactorilor şi jurnaliştilor şi să exercite presiuni prin bugetul alocat. Managerii media care vor semna Acordul promit să nu se angajeze în campanii de defăimare a personajelor politice, jurnaliştii nu vor cere sau accepta bani sau alte tipuri de recompense pentru a prezenta informaţii care să favorizeze un actor politic. (apel iniţiat de IDIS Viitorul, Centrul de Investigaţii Jurnalistice, Comitetul pentru Libertatea Presei şi Asociaţia Presei Electronice)
Este aprobată Concepţia reflectării Campaniei electorale
Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a aprobat Concepţia reflectării campaniei electorale la alegerile locale generale din 5 iunie 2011 de către instituţiile audiovizualului din Republica Moldova. Concepţia are drept scop asigurarea reflectării echitabile, echilibrate şi imparţiale a campaniei electorale la alegerile locale generale de către instituţiile audiovizualului, promovarea libertăţii de exprimare şi pluralismului politic, stabilirea unor norme obligatorii privind aplicarea în practică a acestor principii de către instituţiile audiovizualului, pe de o parte, şi concurenţi electorali, pe de altă parte.