Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | partide.md | avere.md
Încălcînd prevederile art. 47 (3) şi (4) al Codului electoral care prevede că instituţiile audiovizualului, cele publice şi cele private, oferă timpul de antenă cu plată pentru publicitate electorală, ce nu va depăşi 2 minute pe zi pentru fiecare concurent electoral în cadrul fiecărei instituţii a audiovizualului, posturile de televiziune PRO TV Chişinău şi “Pervîi canal v Moldove” refuză plasarea publicităţii politice a Partidul Social Democrat din Moldova, invocînd drept motiv că nu vor reflecta campania electorală în general.
PSDM constată că o astfel de atitudine din partea posturilor de televiziune PRO TV Chişinău şi “Pervîi canal v Moldove” nu corespund standardelor europene de funcţionare a mass-media în perioada campaniei electorale şi încalcă în mod flagrant prevederile Constituţiei RM despre libertatea opiniei şi a exprimării şi despre dreptul la informaţie, precum şi art.2 (1) al Legii Audiovizualului, conform căruia în Republica Moldova dreptul la libera exprimare a liderilor şi a opiniilor, la libera comunicare a informaţiilor prin intermediul mijloacelor de televiziune şi radiodifuziune sunt garantate prin lege şi art. 47 (6) al Codului electoral care prevede că instituţiile audiovizualului, publice şi private, vor crea tuturor concurenţilor electorali condiţii egale la procurarea timpului de antenă.
Detalii la această temă pot fi găsite în COMUNICATUL Nr.3 al PSDM (care conţine rezultatul analizei juridice a problemei în cauză), plasat pe site-ul partidului.