Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | partide.md | avere.md
Partidul Popular din Republca Moldova a lansat astăzi, 14 noiembrie, campania naţională “Susţine şi TU produsele moldoveneşti”. Evenimentul a avut loc în cursul dimineţii, în centrul Capitalei, în prezenţa Prim Vice-Preşedintelui PPRM, domnul Valeriu Cosarciuc, şi a mai multor membri de partid.
Campania se va desfăşura în mai multe etape, prima dintre ele fiind realizarea unui sondaj popular prin care cetăţenii sunt invitaţi să numească produsul moldovenesc care le place cel mai mult şi să-l scrie pe un suport în formă de măr care a fost plasat la locul lansării. Primul produs moldovenesc nominalizat, aşa cum era de aşteptat, a fost mărul, pe care l-a scris chiar domnul Valeriu Cosarciuc. Printre produsele moldoveneşti numite de către alţi cetăţeni se numără strugurii, bomboanele Bucuria, cartoful, plăcinta cu bostan, prune în ciocolată dar şi… “dragostea moldovenească”.
“Prin această campanie, Partidul Popular, partidul Mărului, îşi declară susţinerea totală pentru producătorii autohtoni şi vrea să atragă atenţia guvernanţilor asupra situaţiei în care se află aceştia. Importăm prea multe produse. Peste 70 la sută dintre mărfurile care se vînd în supermarketurile din Republica Moldova provin din import. Multe dintre ele se produc şi la noi dar producătorii noştri nu sînt susţinuţi, nu sînt ajutaţi să le promoveze, sînt bolcaţi prin tot felul de metode să aibă acces la pieţele noastre. Un exemplu important este situaţia produselor agro-alimentare, fructele, legumele, strugurii, care sînt şi mai gustoase şi mai sănătoase decît cele din import.” a declarat presei prezente la lansarea campaniei, domnul Valeriu Cosarciuc.
În programul de susţinere de către PPRM a producătorilor locali sînt prevăzute mai multe măsuri pe care partidul le va promova în continuare.
“Susţinerea producătorilor locali înseamnă mai multe locuri de muncă, încurajarea înfiinţării de noi intreprinderi mici şi mijlocii, venituri mai mari la buget. Pentru susţinerea producătorilor agricoli, vom pune în aplicare hotărîrea de guvern de acum patru ani, uitată prin sertare de guvernanţii actuali, care prevede înfiinţarea Centrului Agroalimentar din Chişinău şi a mai multor Centre raionale. Vom sprijini în special tinerii în vederea înfiinţării unor afaceri la sate prin acordarea unei prime de instalare în valoare de 20 de mii de euro. Vom creea un Fond de Garantare a Creditului Agricol aşa cum există în toate ţările europene. Acestea sînt doar o parte dintre măsurile urgente.” a mai declarat Prim Vice-Preşedintele PPRM, Valeriu Cosarciuc.
Campania “Susţine şi TU produsele moldoveneşti” va continua. Sondajul popular va fi realizat în continuare în mai multe puncte din Chişinău şi din ţară. Va fi organizat de asemenea şi un eveniment dedicat acestui subiect pe care Partidul Popular, partidul Mărului, îl va susţine la începutul săptămînii viitoare.
Republica Moldova trebuie să consume doar produsele locale, iar guvernarea, în primul rând, trebuie să susţină producătorii autohtoni. De acestă părere este preşedintele Partidului Popular din Republica Moldova (PPRM), Alexandru Oleinic.
Politicianul susţine că Europa trebuie construită în ţară, dar nu peste hotarele ei.
“Noi trebuie să construim Europa în ţara noastră, şi asta este unica soluţie pentru a întoarce înapoi în ţară cetăţenii moldoveni care au plecat peste hotare în căutarea locurilor de muncă şi unei vieţi mai decente.
În cel mai bun caz, astăzi trebuie să oferim locuri de muncă aici. Şi este o variantă foarte clară. Noi cum oferim locuri de muncă, declarativ? Dacă nu începem procesul de a deschide întreprinderi, nu vom avea noi locuri de muncă”, a declarat Alexandru Oleinic în cadrul dezbaterilor electorale de la Moldova1.
De asemenea, liderul de partid este deranjat de faptul că pe rafturile magazinelor alimentare din R. Moldova se găsesc produse de import, pe când R. Moldova le poate produce de sine-stătător.
“Noi avem potenţialul să producem materie primă având pământul acesta, oamenii aceştea în ţară, noi avem un potenţial foarte bogat să producem mărfurile acestea în R. Moldova.
Eu vă dau un exemplu: Coreea de Sud este o ţară membru al Organizaţiei Mondiale al Comerţului. O ţară foarte dezvoltată, care este în top 10 după PIB-ul pe cap de locuitor, o ţară exemplară în multe lucruri. Ei nu importă nimic din ceea, ce poate fi produs în Coreea. De aceea noi, în primul rând, ca să avem o bază pentru a deschide întreprinderile acestea, trebuie să avem o piaţă.
Desigur, cu Rusia avem situaţii problematice acum şi trebuie să avem un dialog foarte deschis cu ţara aceasta. Dar deja avem Acordul de Asociere cu UE semnat, avem o perspectivă clară pentru investitorii străini, pe care îi aşteptăm în ţară. De aceea, noi aici trebuie să ne focusăm pe problemele de guvernare şi în primul rând pe deschiderea întreprinderilor mici, care vor produce produse alimentare pe baza materialelor prime, pe care le avem în ţară. Şi asta este problema principală — susţinerea producătorilor autohtoni”, a conchis Alexandru Oleinic.
Sursa: pprm.md