Preşedintele CCA: posturile TV ruse pot influenţa negativ campania electorală
Posturile ruse de televiziune pot influenţa negativ reflectarea în presă a campaniei electorale din Republica Moldova, susţinînd candidaţii Rusiei în cursa electorală, a declarat într-un interviu noul preşedinte al Consiliului Coordonator al Audiovizualului, Dinu Ciocan. Potrivit lui, posturile de televiziune din Moldova în perioada campaniei electorale trebuie să arate toţi candidaţii: să-i invite la dezbateri, să arate publicitate electorală, iar canalele de televiziune din Rusia nu au astfel de obligaţii. // noi.md
PLR reacţionează la apelul Anei Guţu privind retragerea partidului din cursa electorală
Într-un comunicat de presă al Partidului Liberal Reformator (PLR) se menţionează că semnatarii apelului privind retragerea partidului din cursa electorală Ana Guţu, Maxim Guţu, Anatol Arhire, Gheorghe Şalaru şi viceminiştrii s-au desolidarizat de poziţia oficială a partidului cu privire la participarea în competiţia electorală. Potrivit PLR, propunerea iniţială a Anei Guţu de a participa în alegeri pe lista PLDM a fost respinsă unanim de Consiliul Naţional Politic, prin urmare, semnatarii apelului au respins ideea de a participa PLR în alegeri ca o entitate politică şi juridică independentă.
PDM a făcut un apel public pentru consolidarea clasei politice
Apelul Preşedintelui Partidului Democrat din Moldova (PDM), Marian Lupu, a fost plasat pe site-ul personal şi pe pagina de internet a formaţiunii, unde se adresează, în special, partidelor mai mici şi are drept scop consolidarea clasei politice şi scurtarea buletinului de vot, simplificarea alegerii pentru cetăţeni în scrutinul parlamentar de pe 30 noiembrie 2014.
Renato Usatîi renunţă la publicitatea electorală televizată
Candidatul la funcţia de deputat din partea Partidului politic “Patria”, Renato Usatîi, renunţă la publicitatea electorală televizată, despre aceasta a anunţat în cadrul emisiunii “Puterea a patra” de la postul N4. El a declarat că în scurt timp, va organiza cîteva concerte, iar după alegeri, banii economisiţi din contul publicităţii electorale îi va cheltui pentru acţiuni de binefacere. Usatîi consideră că preţurile stabilite de televiziuni pentru publicitatea electorală sunt exagerat de mari, preţul unui minut de publicitate electorală ajunge să coste chiar şi 5000 de euro la unele posturi de televiziune.
Co-preşedintele Partidului Liberal Reformator (PLR), Ana Guţu, declară că echipa liberal-reformatorilor este una oligarhizată, iar sloganul electoral “Moldova fără oligarhi” pare a fi ridicol şi lipsit de sens din moment ce PLR a încăput pe mîna fraţilor Victor şi Viorel Ţopa. De asemenea, Ana Guţu a mai adăugat că se încearcă demiterea viceminiştrilor PLR pentru ca, după degrevarea pentru cursa electorală a unor miniştri, aceştia ar putea scoate la iveală prea multe nereguli.