Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | alegeri.md | avere.md
Republica Moldova este la 16 ani de reforme economice şi administrative şi în special al aparatului birocratic care pe parcurs şi-au demonstrat ineficienţa pentru masele largi ai locuitorilor precum şi în special pentru biznesul autohton şi care se pare că nu vor avea sfîrşit în viitorul apropiat. Modul de a trăi în reforme politice, administrative, economice permanente a adus poporul Republicii Moldova la sărăcie totală fără a avea şi vinoveţi de această situaţie dar şi fără un viitor cel puţin apropiat clar de ieşire din această criză. O bună parte din cei care nimeresc în organele de conducere promovează doar interesele economice proprii sau de grup prin diferite metode, lăsînd la o parte obligaţiunile şi responsabilitatea personală.
Schimbarea structurii Guvernului trebuie efectuată nu doar pentru reducerea de personal administrativ, dar şi în contextul reorentării unor ministere şi departamente conform cerinţelor dezvoltării durabile în condiţiile economiei de piaţă ceia ce ar însemna în primul rînd reorientarea activităţii spre crearea condiţiilor de export a producţiei autohtone, relaţiile în diferite zone şi pieţe convenabile RM, crearea infrastructurii respective formarea anumitor programe de stat şi orientarea producătorilor. În acest context PEM AVE declară necesitatea stringentă de reducere şi comasare de funcţii a viitorului Guvern a RM. (Cei care au condus Guvernele precedente au demonstrat că nu o pot face.
La momentul actual un Guvern compus din 9 ministere după părerea noastră ar fi şi lucrativ şi mai eficient. Multe din funcţiile care se dublează trebuiesc reduse. În aşa fel Ministerul Economiei trebuie să comeseze din actuala structură MF M.Agriculturii, M.Construcţiilor, Agenţiile Moldova-vin, Moldsilva, Rezervelor Materiale, Camera de licenţiere, structuri care se ocupă aceleaşi lucrări pe domenii diferite toate întreţinînd cotabilităţi,, direcţii de cadre, juridice o armată întreagă de funcţionari care fac cheltuieli enorme pentru deplasări, deservire, întreţinere şi exploatarea transportului, birourilor, etc.