Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | alegeri.md | avere.md
Despre nerespectarea legii şi falsificările la care se dedau responsabilii de la Primăria Chişinău s-a discutat, mai ales în contextul depunerii declaraţiilor prealabile de către PNL pentru organizare de acţiuni dedicate datelor importante din Istoria Românilor aici, în stânga Prutului. PNL, împiedicat mereu să organizeze acţiuni prin abordarea abuzivă din partea conducerii liberale a Primăriei Chişinău, a descris în mai multe conferinţe de presă, cu lux de amănunte, felul în care se falsifică, în mod comunist, diverse acte emise de Primărie, pentru a împiedica desfăşurarea acţiunilor iniţiate de unele ONG-uri sau partide politice. În prezent, PNL şi AVR “Tiras-Tighina” au chemat în judecată Primăria pentru falsurile operate în Registrul declaraţiilor prealabile privind manifestările publice. PNL şi AVR “Tiras-Tighina” cer anularea unei Dispoziţii a Primarului privind 28 iunie 2013, bazată pe o cerere prealabilă falsă şi repararea prejudiciului moral pricinuit.
Pe 13 iunie 2013, PNL, urmare a lipsei de bun-simţ din partea PL, care a rezervat PMAN şi Scuarul Operei Naţionale pentru 100 de ani înainte, a depus la Primăria Chişinău, o cerere prealabilă, prin care anunţă desfăşurarea unor acţiuni în PMAN în anumite zile, începînd cu luna octombrie, anul curent, şi pe parcursul anului următor. Printre datele indicate în declaraţie figurează şi 24 noiembrie 2013, zi, aleasă mai târziu de către un grup de deputaţi zişi “liberal-reformatori” pentru organizarea unei Adunări Populare în preajma Summit-ului Parteneriatului Estic de la Vilnius, de la care Republica Moldova aşteaptă nişte decizii importante pentru obiectivul european.
Pe data de 17 septembrie, PNL a solicitat Primăriei emiterea Dispoziţiei privind acţiunea anunţată în cererea prealabilă depusă anterior. Peste câteva zile, responsabilii de la Primărie i-au invitat la o discuţie pe toţi subiecţii care au depus declaraţii, că să se decidă asupra acţiunilor anunţate pentru aceeaşi zi şi pentru acelaşi loc.
Deşi PNL a depus o declaraţie prin care solicită PMAN în zilele de vineri, sîmbătă şi duminică ale lunilor octombrie, noiembrie şi, parţial, decembrie, mare a fost surpriza că, imediat în debutul şedinţei, deja se abordează ziua de 24 noiembrie. Reprezentanţii PNL, ştiind din start că au solicitat şi rezervat ziua de 24 încă de la 13 iunie 2013 şi văzând că este şi o declaraţie prealabilă din partea grupului “liberal-reformator” de la 18 septembrie, au declarat că discuţia despre 24 noiembrie este prematură. Adică, au invocat necesitatea discutării prioritare a acţiunilor pentru zilele de 4, 5 şi 6 octombrie, pentru care nu s-a emis nicio dispoziţie. La care reprezentantul Primăriei a “sugerat” să “nu ne facem griji”, sunându-i, între timp, în permanenţă pe Secretarul General al PLDM şi pe cel al PL, afirmând, cică, precum că şi aceştia sunt interesaţi de problema dată.
La apariţia Secretarului General al PLDM, reprezentantul Primăriei face cunoscută pe loc o “declaraţie prealabilă” a PLDM, conform căreia acesta ar fi solicitat ziua de 24 noiembrie 2013 încă din luna martie, înainte de PNL, ceea ce ar însemna, conform legii, că liberal-democraţii ar fi primii solicitanţi ai zilei de 24 noiembrie şi urmează lor să le fie eliberată Dispoziţia Primăriei pentru aceasta zi.
Menţionăm că această “declaraţie prealabilă” dubioasă, apărută peste noapte, depusă de către PLDM încă din luna martie, nu este inclusă pe site-ul Primăriei împreună cu celelalte solicitări. Ca să nu mai subliniem că s-au încurcat rău de tot lucrurile, când nu mai este clar — cine vrea o acţiune pe 24 noiembrie — PLDM sau încă inexistentul “PL-R?”
intruniri.chisinau.mdÎn discuţii private, reprezentanţii PL au recunoscut că în Primărie se falsifică, adeseori, consecutivitatea declaraţiilor prealabile (ale solicitărilor), pentru a favoriza pe cineva anume privind desfăşurarea acţiunilor în locul şi timpul solicitat, în cazul în care pentru acelaşi loc şi timp au fost depuse mai multe solicitări. Partea curioasă este că până acum se operau consemnări dubioase şi falsificări de acte (declaraţii prealabile puse cu numere luate de la documente înregistrate cu alte conţinuturi) doar în favoarea PL, acum, iată, vede şi PL că se fac falsificări şi manevre în favoarea PLDM. Nu mai întrebăm, pentru că ne e şi ruşine — Primăria e cu cine? Cu PL sau cu PLDM? Noi vrem că funcţionarii Primăriei să fie cu LEGEA. Dar nu sunt şi îi considerăm hărţuiţi, fiind sub securea alungării din funcţie.
Amintim că PNL şi entităţi obşteşti unioniste sunt împiedicate continuu, din 2008, de către PL, deranjat de promovarea o biectivului Unirii pusă în sicriu de liderul liberal, să desfăşoare acţiuni, inclusiv marşuri unioniste pe parcursul anilor 2012–2013. Acum — iată, PNL este împiedicat să organizeze acţiuni stradale de entitatea lucinschistă antiunionistă PLDM şi de către satelitul său “PL-R”, prin “încurajarea” sau “intimidarea” angajaţilor Primăriei, ce se dedau manevrelor cu cererile prealabile depuse, impunând PNL modificarea traseului sau a timpului acţiunii.
PNL, în final, are o întrebare simplă: Care este deosebirea dintre guvernanţii comunişti, care făceau râs din lege şi guvernanţii pretinşi proeuropeni, care — la fel sau şi mai rău decât comuniştii — sfidează legea, concurenţa politică obiectivă, neagă pluralismul politic şi pluralismul de opinii? PNL ştie cu cine are de a face. Se pare că şi lumea deja a înţeles.
Serviciul de presă al PNL