Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | alegeri.md | avere.md
În acest context, deşi este regretabilă lipsă de suficientă transparenţă în negocierile purtate între reprezentanţii Chişinăului şi ai Moscovei în ultima jumătate de an, în acelaşi timp inspiră optimism faptul că în preajma apropiatei întâlniri bilaterale Putin — Voronin din 10 iunie, totuşi preşedintele Moldovei a dat acum asigurări ferme partenerilor interni şi externi că dânsul îşi menţine poziţia fermă în această problemă.
După atâtea rumori în societate şi în mediile politice occidentale despre o posibilă semnare a unui document politic bilateral, care ar periclita şansa de rezolvare echitabilă a problemei transnistrene, se pare că nu mai există riscuri de alunecare de pe platforma intereselor naţionale pe panta unor concesii unilaterale care ar conduce la subordonarea actului decizional de la Chişinău intereselor Federaţiei Ruse şi la crearea unor aparenţe legale pentru menţinerea prezenţei militare a acestei ţări pe teritoriul nostru.
În concluzie, aş dori să menţionez faptul că şansa afirmării Republicii Moldova ca ţară independentă, ca democraţie funcţională cu economie dezvoltată şi viitor european depinde în mod direct de promovarea fermă a parteneriatului strategic al ţării noastre pe axa Washington-Bruxelles-Bucureşti-Chişinău.