Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | alegeri.md | avere.md
După cum se vede, coaliţia roş-oranj intenţionează să menţină aceiaşi manieră şi pentru prezenta campanie electorală, ignorând totalmente principiul egalităţii şanselor pentru concurenţii electorali.
De exemplu, încă la 6 aprilie curent, deja după startul oficial al campaniei electorale, PPR şi-a desemnat oficial candidatura membrului reprezentant în Comisia Electorală Centrală. Am procedat în conformitate cu prevederile alin. (1) art. 15 din Codul electoral, în speranţa că în termen de 3 zile, după cum prevede alin. (2) al aceluiaşi articol, reprezentantul partidului nostru va fi confirmat. Ceea ce, însă, nu s-a întâmplat, autoritatea electorală motivându-şi (nici măcar în scris, ci doar verbal) refuzul prin faptul că, deoarece la moment nu avem înregistrat nici un candidat la vreo funcţie de primar sau consilier, nu putem fi trataţi drept concurent electoral.
PPR nu ar avea nimic împotriva unei asemenea atitudini în cazul în care în răstimpul rămas până la ziua de 14 aprilie, când consiliile electorale de circumscripţie vor începe primirea documentelor de la viitorii candidaţi (de menţionat că organele electorale respective efectuează înregistrarea candidaţilor în decursul a 7 zile de la data primirii actelor, adică realmente calitatea de concurent electoral îi poate parveni oricărui partid doar începând cu 21 aprilie!), Comisia Electorală Centrală nu ar fi elaborat şi adoptat documente cu caracter normativ pentru campania electorală.
Prin aceasta toate partidele extraparlamentare au fost lipsite de posibilitatea de a-şi expune părerea în cadrul elaborării unor documente vitale pentru buna desfăşurare a campaniei electorale cum ar fi Hotărârea cu privire la aprobarea Regulamentului privind reflectarea în organele de informare în masă din Republica Moldova a campaniei electorale la alegerile locale generale din 3 iunie 2007, Hotărârea privind stabilirea plafonului mijloacelor financiare ce pot fi virate în fondul electoral al concurentului electoral la alegerile locale generale din 3 iunie 2007 şi alte documente.
PPR face apel către conducerea CEC să se abţină pe viitor de la adoptarea unor asemenea documente importante până la etapa, când partidele ce doresc să participe la procesul de adoptare, vor avea câte un membru reprezentant în componenţa ei, chiar dacă votul acestor reprezentanţi este consultativ.
PPR atenţionează Misiunea OSCE în Republica Moldova, reprezentanţii misiunilor diplomatice acreditate în ţara noastră asupra faptului că, deja din start, campania alegerilor locale riscă să devieze de la o competiţie a concurenţilor cu şanse egale la o campanie de utilizare frauduloasă a resurselor administrative.