Prezidenţiale 2020 | ADEPT | Chişinău 2018 | Găgăuzia 2016 | Prezidenţiale 2016 | Locale 2015 | alegeri.md | avere.md
Stimate domnule Preşedinte,
Ne adresăm către Dumneavoastră, fiind în funcţia de Şef de stat şi garant al suveranităţii şi independenţei naţionale, pentru a nu permite încălcarea Constituţiei Republicii Moldova în ce priveşte respectarea suveranităţii statului şi totodată comiterii acţiunilor neconstituţionale împotriva cetăţenilor ţării în ce priveşte dreptul constituţional la educaţie.
Legea supremă a statului Constituţia Republicii Moldova, a fost adoptată, ţinînd cont de normele dreptului internaţional, şi a constatării istoriei poporului moldovenesc şi a statalităţii moldoveneşti, stipulate în preambulul textului Constituţiei Republicii Moldova, adoptate la 29 iulie 1994: “…Pornind de la aspiraţiile seculare ale poporului de a trăi într-o ţară suverană, exprimate prin proclamarea independenţei Republicii Moldova, avînd în vedere continuitatea statalităţii poporului moldovenesc în contextul istoric şi etnic al devenirii lui ca naţiune, …fiind conştienţi de responsabilitatea şi obligaţiile noastre faţă de generaţiile precedente, actuale şi viitoare…”
Cu toate acestea, încălcînd prevederile Constituţiei Republicii Moldova, Ministerul Educaţiei a primit hotărîrea de a întroduce în curricula şcolară cursul de istorie a românilor, impunînd prin acesta generaţiei tinere de a studia istoria altui stat şi altei naţiuni, substituind prin acesta studierea istoriei adevărate a poporului moldovenesc şi a ţării noastre.
Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova, în persoana Ministrului, dlui Mihai Şleahtiţchi, a confirmat faptul că Guvernul României va finanţa reeditarea manualelor de istorie a românilor şi istorie universală şi introducerea acestora în curricula şcolară începînd cu 01 septembrie 2011.
Această hotărîre anticonstituţională a fost luată în contextul desfăşurării Congresului I al învăţătorilor din Republica Moldova, care a fost organizat pentru discutarea problemelor strîngente ale învăţămîntului naţional moldovenesc şi creşterea eficienţei procesului educaţional.
Declaraţia făcută la acest Congres de Ministrul Educaţiei, dl Mihai Şleahtiţchi — “Avem nevoie de aceste manuale fiindcă ele vor face ca în Republica Moldova, în deplinătate să fie respectat principiul adevărului istoric”, sună mai mult decît fariseică, deoarece despre care respectare a principiului adevărului istoric se poate vorbi, dacă Congresului I al învăţătorilor din Republica Moldova nu a fost organizat de o instituţie publică din ţara noastră sau o organizaţie obştească a învăţătorilor moldoveni, dar de Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România, filiala Republica Moldova.
Trebuie să specificăm şi faptul că înregistrarea filialei s-a făcut în baza Statutului aprobat la Congresul XXXI-lea al Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România şi al Cadrelor Didactice Române de peste hotare, iar în calitate de fondatori i-a avut pe 6 cetăţeni ai României, domiciliaţi în statul vecin.
Modul, cum a fost organizat şi petrecut Congresului I al învăţătorilor din Republica Moldova, demonstrează elocvent amestecul statului vecin în procesul educaţional naţional din Republica Moldova. Aceasta se confirmă şi prin implicarea directă a Guvernului României, care prin intermediul dlui Eugen Tomac, şeful Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, subordonat Primului-ministru al României, a declarat că se doreşte reeditarea tuturor manualelor de istorie a românilor şi istorie universală pentru sistemul educaţional din Republica Moldova.
În baza celor expuse, în vederea respectării normelor constituţionale ale Republicii Moldova, solicităm să interveniţi pentru a nu permite introducerea în curricula şcolară a cursului de istorie a românilor şi stoparea reeditării în România, a manualelor de istorie a românilor şi istorie universală.
Temei pentru această solicitare servesc următoarele norme din Constituţia Republicii Moldova: Art.1, Art.4, Art.7, Art.10, Art.12, Art.32(3), Art.34(1–3), Art.35(5), Art.53(1), Art.56.
Cu respect,Victor Şelin
Preşedinte PSD